Yerküreye Saygı Projesiyle Daha Çok İnsana Ulaşmayı Hedefliyoruz

Rakamlarla Sompo Sigorta’nın kurumsal performansını aktarabilir misiniz?

Kârlılık ve büyümeyi aynı anda sürdürebilen şirket sayısının dünyada çok az olduğuna dikkat çekmek istiyorum. Bu bakımdan Sompo Sigorta’nın, büyürken kârlılığını da artırmayı başararak, tüm dağıtım kanallarını etkin olarak kullanan şirketler arasında lider durumdayız.  

2018 yıl sonu toplam prim üretiminde sektörde 6. sırada yer alarak yüzde 5,5 Pazar payı elde ettik. 2019 yılı son çeyrek rakamlarına baktığımızda da tüm dağıtım kanallarını etkin olarak kullanan şirketler arasında yüzde 95,7 ile en iyi birleşik rasyoya sahip şirket olduk. Toplam üretimde yedinci sırada olmasına karşın bilanço kâr sonucunda yine ilk üçte yer aldık. Yine özkaynak büyüklüğümüz açısından da üçüncü sıradaki yerimizi koruduk. 2019 eylül sonu itibari ile kasko da poliçe adedinde “sektör lideriyiz.” Poliçe adedimizin bir önceki yıla göre %26 büyüdüğünü belirtmem gerekiyor. Tüm sektörün adette %5 küçüldüğü dönemde elde ettiğimiz bu başarıyı çok önemli buluyoruz. Tüm bunların yanı sıra 2019 Ağustos sonunda Prim üretiminde ise %28’lik büyüme, 5,9’luk Pazar payı ile sektörde 5. Şirket konumundayız. Kasko prim üretiminde ise %58’lik prim büyümesi ile organik olarak en fazla büyüyen şirket olduk.

Sompo Sigorta’nın dijital alanda yürüttüğü çalışmalar nelerdir? Bu alanda nasıl bir stratejiyle hareket ediyorsunuz?

Sompo Sigorta olarak dijitalleşmenin iş yapış kültürümüzde yer alması için çalışanlarımızla birlikte hareket ediyoruz. İş süreçlerimizi dijitalize ediyoruz. Dijital sigortacılık hizmetleri zenginleşerek yaygınlaşıyor. Artık şirketlerin geliştirdiği mobil uygulamalar sayesinde, sigorta işlemlerinin müşterilerin elinin altında olmasıyla sektörün potansiyeli de artıyor. Sompo özelinde de dijital yatırımlarımızın sürdüğünü söyleyebilirim. Ejento uygulamamız ile ‘Mobil Acente’ kavramını ortaya koyduk. Tüm acentelerimizin mekân-zaman fark etmeksizin birçok farklı sigortacılık işlemi ile birlikte poliçe teklif ve satışına olanak sağladık. Sompo Mobilo uygulamasıyla da son tüketiciye hızlı bir hizmet sunuyoruz. Tüm sigortacılık işlemlerini tek tuşa indirdiğimizi gururla söyleyebilirim. Son olarak teknolojinin gelişmesi ile birlikte müşterilerimizin dijital dünyada güvenliğinin sağlanması açısından önemli bir ürün çıkarttık. Dijital Güvenlik Sigortası ismini verdiğimiz ürünümüz müşterilerimize dijital dünyada güvenlik sağlıyor.  

Geçtiğimiz günlerde startını verdiğiniz “Yerküreye Saygı Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi” hakkında bilgi verebilir misiniz? Bu çalışma nasıl bir içgörüyle hayata geçirildi? Çalışma neleri kapsıyor?  

Toplumdan aldığını topluma kazandırma düşüncesinden yola çıkarak yerküredeki yaşamın devamlılığını ciddi boyutta tehdit eden küresel ısınma ve iklim değişikliği konusunda önce toplumsal, sonra bireysel düzeyde farkındalık yaratacak 360 derecelik uzun soluklu bir kurumsal sosyal sorumluluk projesine başladık. Japon bir şirket olmamızdan yola çıkarak, Japonların en büyük değerlerinden biri olan ‘saygı’yı, Yerküreye Saygı Projesi’nin ana ismi yaptık. Böylelikle dünyanın geleceğine verdiğimiz değeri de göstermiş olduk. 

Yerküreye Saygı Projesi kapsamında gelecek nesillerde karbon ayak izinin azaltılması ve bunun davranış modeline dönüşmesi için bu alışkanlıkların ilkokuldan kazanılması amacıyla TEMA ile eğitimler gerçekleştireceğiz. Bakmaya doyamadığımız manzaralar değişmesin diye, adım adım ilerleyerek “Yerküreye Saygı” projesiyle daha çok insana ulaşmayı hedefliyoruz. Yerküreye Saygı projesi için son olarak gençlerin ilgisini çekmek için bir rap şarkısı yaptık. Kampanyamızın ana mesajı olan ‘Dünyanın Sigortası Sensin’ mottosundan yola çıkarak iklim değişikliğine dikkat çekmeye çalıştık. ‘Sensin, Benim, Biziz Dünyanın Sigortası’ şarkısının klibinde de çalışanlarımızı oynattık. Klip çok kısa bir zamanda 23milyon kez izlendi.   

Diğer sigorta ürünlerinden bir hayli farklı olan bir ürünle tüketicinize sesleniyorsunuz: İklim sigortası… Bu ürünle ilgili kısaca bilgi verebilir misiniz? Bu ürünle ulaşmak istediğiniz hedef kitle nedir? Neden böyle bir ürünü hayata geçirdiniz?

Yerküreye Saygı Projesi başladığında bunun sadece bir sosyal sorumluluk projesi olmadığını ve toplumsal bir bilinç hareketi olduğunu hep vurguladık. Şirketimiz, proje için araştırma, tanıtım ve bilinçlendirme süreçlerinden sonra Türkiye’de bir ilk olan “İklim Sigortası” ürününü geliştirdi. Sompo Sigorta olarak, Türkiye’de bir ilk olan ‘İklim Sigortası’ poliçesi ile küresel iklim değişikliği kaynaklı tüm riskleri güvence altına alarak, frekansı ve şiddeti dünya ölçeğinde gittikçe artan dolu, fırtına, sel-su baskını, hortum gibi felaketlere ve bu felaketlerin dolaylı etkileri olan kar ağırlığı, yer kayması, ağaç devrilmesi ve ferdi kaza kapsamındaki risklere karşı sigortalıya ait tüm varlıkları (konut, işyeri, motorlu kara taşıtı ve tekne) bina ve eşyalar da dahil olmak üzere ilk ateş esasına göre teminat altına alıyoruz. ‘İklim Sigortası’ kapsamında tek bir poliçe ile sigortalıya konutundan, iş yerine, arabasından, teknesine kadar güvence sağlıyoruz.